Babarczy Anna

Babarczy Anna

PhD

tudományos főmunkatárs

Általános és Magyar Nyelvészeti Intézet

Szakterület, kutatási témák: a pragmatikai tudás modellezése, kísérleti pragmatika, tudatelmélet, korpusznyelvészet, óvodás és kisiskolás gyerekek kognitív és nyelvi-pragmatikai fejlődése

Elérhetőségek

Szobaszám

304

Telefonszám

+36 (1) 3429372 / 6052

Hivatkozások

Elérhetőségek

Szobaszám

304

Telefonszám

+36 (1) 3429372 / 6052

Hivatkozások

Babarczy Anna
Publikációk

70 találat
70 találat
Babarczy Anna, Csányi Petra. 2024. Mi állhat a metaforikus értelmek kikövetkeztetésének útjában: nyelvelsajátítási mechanizmusok, fejletlen kognitív kontroll vagy társas elvárások?. In: Svindt Veronika, Bóna Judit (szerk.) Általános Nyelvészeti Tanulmányok 36.: Tanulmányok az anyanyelv-elsajátítás köréből. Budapest: Akadémia Kiadó. 17–36.
Fekete István, Babarczy Anna. 2012. Főnévi fogalmak konkrétsági, elképzelhetőségi és definiálhatósági értékeinek összefüggései
Babarczy Anna. 2003. A szavak és a nyelvi innátizmus. CAFÉ BÁBEL 12, 45-46: 87–94.
Anna, Babarczy. 1998. Syntax and semantics in (mis)learning verb argument structures. In: M Catherine Gruber, Derrick Higgins, Kenneth S Olson, Tamra Wysocki (szerk.) Chicago Linguistics Society. 405–420.
Anna, Babarczy. 1997. The order of acquisition of functional categories and movement in Hungarian. ACTA LINGUISTICA HUNGARICA 44, 1-2: 151–174.

Babarczy Anna
Oktatási tevékenység

BME Kognitív Tudományi Tanszék, Számítógépes és Kognitív Idegtudomány MSc illetve Pszichológia Doktori Iskola: Pragmatika és kognitív nyelvszemlélet, Nyelvi olvasószeminárium,  Statisztika és kísérlettervezés, Kognitív Pszichológia labor: programozás, Kognitív és evolúciós pszichológia, Diplomamunka témavezetés, PhD témavezetés.

Nyelvtudományi Kutatóközpont: Fiatal kutató témavezetés

Babarczy Anna
Életrajz