Babarczy Anna
PhD
tudományos főmunkatárs
Általános és Magyar Nyelvészeti Intézet
Szakterület, kutatási témák: a pragmatikai tudás modellezése, kísérleti pragmatika, tudatelmélet, korpusznyelvészet, óvodás és kisiskolás gyerekek kognitív és nyelvi-pragmatikai fejlődése
Babarczy Anna•Publikációk
Babarczy Anna
•
Publikációk
Szűrők beállítása
Összes
70 találat
70 találat
Összes
70 találat
Babarczy Anna, Csányi Petra. 2024. Mi állhat a metaforikus értelmek kikövetkeztetésének útjában: nyelvelsajátítási mechanizmusok, fejletlen kognitív kontroll vagy társas elvárások?. In: Svindt Veronika, Bóna Judit (szerk.) Általános Nyelvészeti Tanulmányok 36.: Tanulmányok az anyanyelv-elsajátítás köréből. Budapest: Akadémia Kiadó. 17–36.
Fekete István, Babarczy Anna. 2012. Főnévi fogalmak konkrétsági, elképzelhetőségi és definiálhatósági értékeinek összefüggései
Babarczy Anna. 2003. A szavak és a nyelvi innátizmus. CAFÉ BÁBEL 12, 45-46: 87–94.
Anna, Babarczy. 1998. Syntax and semantics in (mis)learning verb argument structures. In: M Catherine Gruber, Derrick Higgins, Kenneth S Olson, Tamra Wysocki (szerk.) Chicago Linguistics Society. 405–420.
Anna, Babarczy. 1997. The order of acquisition of functional categories and movement in Hungarian. ACTA LINGUISTICA HUNGARICA 44, 1-2: 151–174.
Babarczy Anna•Oktatási tevékenység
Babarczy Anna
•
Oktatási tevékenység
BME Kognitív Tudományi Tanszék, Számítógépes és Kognitív Idegtudomány MSc illetve Pszichológia Doktori Iskola: Pragmatika és kognitív nyelvszemlélet, Nyelvi olvasószeminárium, Statisztika és kísérlettervezés, Kognitív Pszichológia labor: programozás, Kognitív és evolúciós pszichológia, Diplomamunka témavezetés, PhD témavezetés.
Nyelvtudományi Kutatóközpont: Fiatal kutató témavezetés
Babarczy Anna•Életrajz
Babarczy Anna
•
Életrajz