Svindt Veronika

Svindt Veronika

PhD

tudományos főmunkatárs

Általános és Magyar Nyelvészeti Intézet

Neurolingvisztika, neuropragmatika; pragmatikai nyelvi zavarok; idegrendszeri fejlődési zavarok (ASD, ADHD, pragmatikai kommunikációs zavar) nyelvi vonatkozásai; nyelvi és beszédfolyamatok neurodegeneratív betegségekben; szerzett nyelvi zavarok (afázia); kognitív képességek hatása a beszédprodukcióra.

Elérhetőségek

Szobaszám

301

Telefonszám

+36 (1) 3429372 / 6085

Elérhetőségek

Szobaszám

301

Telefonszám

+36 (1) 3429372 / 6085

Svindt Veronika
Publikációk

63 találat
63 találat
Bóna, Judit, V. Svindt, G. Gosztolya, and I. Hoffmann. 2024. Changes of the temporal variables of speech in Multiple Sclerosis: the effect of speech task. 7th International Conference on Clinical Linguistics (CILC2024), Salamanca, júni. 19–21.
Hoffmann I., Svindt V., Bóna J., Gosztolya G., Gráczi T. E.. 2024. A verbális fluencia beszédparamétereinek mérése ASR-technikával neurodegeneratív kórképben. Magyar Tudomány Ünnepe (MTÜ 2024), Bp., HUN-REN NYTK, 2024. nov. 26.
Hoffmann, I., T. E. Gráczi, V. Svindt, J. Bóna, G. Jakab, R. Oláh, and G. Gosztolya. 2024. Temporal parameters of verbal fluency in Multiple Sclerosis with ASR technique. 7th International Conference on Clinical Linguistics (CILC2024), Salamanca, júni. 19–21.
Svindt V., Kiss L.. 2024. A szemantikus memória változásainak kimutatása neurodegeneratív kórképekben AI-alapú adatfeldolgozással. Magyar Tudomány Ünnepe, Bp., HUN-REN NYTK, 2024. nov. 26.
Bóna, Judit, Veronika Svindt, and Ildikó Hoffmann. 2021. Pauses and disfluencies of speech of patients with multiple sclerosis. In: Proceedings of the 10th Workshop on Disfluency in Spontaneous Speech (DiSS 2021). 121–121.
Svindt Veronika, Lukács Szandra. 2019. A társas (pragmatikai) kommunikáció zavarának szűrési, diagnosztikai és intervenciós lehetőségei. GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA 47, 2: 163–181.
Svindt Veronika. 2014. A jelentéskonstruálás és a kontextualizáció alapkérdései afáziában. PhD diss., ELTE Nyelvtudományi Doktori Iskola.
Svindt Veronika, Trostovszky Gabriella. 2012. A Horthy-korszak társadalma: Kompetenciafejlesztő munkalapok középiskolák 12. évfolyama számára. In: Dobolán Katalin, Horváth Karina, Petró Tímea (szerk.) Történelem Tanári Kincsestár. Budapest: Raabe Tanácsadó és Kiadó Kft.. Paper: B 6.17.
Svindt Veronika. 2012. A nonverbális kommunikáció. In: Dobolán Katalin (szerk.) Magyar Nyelv Tanári Kincsestár. Budapest: Raabe Kiadó. Paper: A 2.2.
Svindt Veronika. 2012. HangErkölcstan, azaz fonEtika. In: Dobolán Katalin (szerk.) Magyar Nyelv Tanári Kincsestár. Budapest: Raabe Kiadó. Paper: C 1.13.
Svindt Veronika. 2012. Stílusgyakorlatok. In: Dobolán Katalin (szerk.) Magyar Nyelv Tanári Kincsestár. Budapest: Raabe Kiadó. Paper: B 5.6.
Svindt Veronika. 2011. Az afázia funkcionális pragmatikai megközelítése. MAGYAR NYELVŐR 135, 2: 214–225.
Svindt Veronika. 2010. Gróf Széchenyi István: Az anyanyelvrűl ember és nemzet életében: Széchenyi lappangó írása a magyar nyelvről. MAGYARTANÍTÁS: MÓDSZERTANI FOLYÓIRAT 51, 2: 2–12.
Svindt Veronika. 2010. Mindennapi költészet: Metaforákban beszélünk. In: Svindt Veronika Magyar Nyelv Tanári Kincsestár. Budapest: Raabe Kiadó. Paper: D 4.8.
Svindt Veronika. 2008. Az irónia mint nyelvhasználati jelenség a pragmatika szemszögéből. ÉDES ANYANYELVÜNK 40, 4: 16–16.

Svindt Veronika
Oktatási tevékenység

2020 – : Óraadó, Pragmatikai nyelvi zavarok, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar

2015/2016 : Óraadó, Neurolingvisztika és afáziakutatás, ELTE Eötvös Collegium

2011/2012 : Óraadó, Neurolingvisztika, ELTE Bölcsészettudományi Kar

2009/2010 : Óraadó, Kiadói szerkesztés, ELTE Bölcsészettudományi Kar

Svindt Veronika
Életrajz