Kihelyezett Elméleti Nyelvészeti Központ•Bemutatkozás
![](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/12/tanul.jpg)
Az egyetemi elméleti nyelvészeti képzést a következő három szinten lehet végezni: Elméleti nyelvészet BA (Elméleti nyelvészet szakirány/specializáció és Elméleti nyelvészet minor), Elméleti nyelvészet MA, valamint Elméleti nyelvészeti doktori program.
A szakgazda az Elméleti Nyelvészeti Kihelyezett Központ, amely a Nyelvtudományi Kutatóközpontban kihelyezetten működik.
Kihelyezett Elméleti Nyelvészeti Központ•A tanszék története
![](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/12/ts10.gif)
Az Elméleti nyelvészet szakot 3 éves megelőző kísérleti szakasz után, 1993-ban alapították meg az ELTE BTK Kari Tanácsa, az ELTE Egyetemi Tanácsa határozatai alapján, a Művelődési és Közoktatási Minisztérium döntésének megfelelően. 1996-ban indult az Elméleti nyelvészet doktori program, amely jelenleg az ELTE BTK Nyelvtudományi Doktori Iskolájának része.
![](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/12/ts30.gif)
Az egyetemi képzés szakjainak és programjainak a rendszere 2006-tól kezdődően nagyfokú átalakuláson ment keresztül. Az összes 2006 előtt indult szak és program megszűnt, helyüket a háromszintű képzés (alapszak (BA), mesterszak (MA) és doktori program (PhD)) vette át. Ennek megfelelően az egyetemi elméleti nyelvészeti képzést a következő három szinten lehet végezni: Elméleti nyelvészet BA (Elméleti nyelvészet szakirány/specializáció és Elméleti nyelvészet minor), Elméleti nyelvészet MA, valamint Elméleti nyelvészeti doktori program.
Kihelyezett Elméleti Nyelvészeti Központ•Oktatók és munkatársak
ELTE közalkalmazott állandó oktatóink
![Dékány Éva Dékány Éva](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/09/nincs_foto-aspect-ratio-200-200-2.jpg)
![Gyuris Beáta Gyuris Beáta](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/09/nincs_foto-aspect-ratio-200-200.jpg)
![Rebrus Péter Rebrus Péter](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2023/03/044_wb-aspect-ratio-200-200.jpg)
Állandó oktatóink a Nyelvtudományi Kutatóközpontból
![Baló András Márton Baló András Márton](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/09/021_wb-aspect-ratio-200-200.jpg)
![Bánréti Zoltán Bánréti Zoltán](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/12/Banreti_Zoltan_foto_honlapra-scaled-aspect-ratio-200-200.jpg)
![Komlósy András Komlósy András](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/09/nincs_foto-aspect-ratio-200-200-3.jpg)
![Lagos Cortes Mátyás Lagos Cortes Mátyás](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/09/077_wb-aspect-ratio-200-200.jpg)
![Mády Katalin Mády Katalin](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/09/049_wb-aspect-ratio-200-200.jpg)
![Törkenczy Miklós Törkenczy Miklós](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2023/11/nincs_foto800x800-aspect-ratio-200-200.jpg)
A kezdetektől meghatározó oktatóink voltak
![Kiefer Ferenc (1931-2020) Kiefer Ferenc (1931-2020)](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/09/kiefer-aspect-ratio-200-200.jpg)
![Siptár Péter Siptár Péter](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/09/nincs_foto-aspect-ratio-200-200-10.jpg)
Rendszeresen felkért oktatóink
![Bárkányi Zsuzsanna Bárkányi Zsuzsanna](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/12/BZs-new-scaled-aspect-ratio-200-200.jpg)
![Georgieva Ekaterina Georgieva Ekaterina](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/09/097_wb-aspect-ratio-200-200.jpg)
![Gráczi Tekla Etelka Gráczi Tekla Etelka](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/09/063_wb-aspect-ratio-200-200.jpg)
![Hoffmann Ildikó Hoffmann Ildikó](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2023/01/032_wb-aspect-ratio-200-200.jpg)
![Lovas Anna Lovas Anna](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2023/01/nincs_foto-aspect-ratio-200-200-1.jpg)
![Sass Bálint Sass Bálint](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/09/040_wb-aspect-ratio-200-200.jpg)
Tudományos ügyintéző
![Gárdai Kinga Gárdai Kinga](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2023/03/gardai_kinga-aspect-ratio-200-200.jpg)
Kihelyezett Elméleti Nyelvészeti Központ•Disszertációk és szakdolgozatok
![Speciális kérdések? – Az ugye partikulát tartalmazó megnyilatkozások formája és használata Speciális kérdések? – Az ugye partikulát tartalmazó megnyilatkozások formája és használata](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/10/P1250298-aspect-ratio-200-200.jpg)
Speciális kérdések? – Az ugye partikulát tartalmazó megnyilatkozások formája és használata
![The syntax and prosody of the post-verbal domain in Hungarian The syntax and prosody of the post-verbal domain in Hungarian](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/10/Adam-Szalontai-aspect-ratio-200-200.jpg)
The syntax and prosody of the post-verbal domain in Hungarian
![Analogy in Lovari Morphology Analogy in Lovari Morphology](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/10/bam-scaled-aspect-ratio-200-200.jpg)
![Számítógépes módszerek a szemantikában Számítógépes módszerek a szemantikában](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2023/01/recski-aspect-ratio-200-200.jpg)
![Operator Movements in Embedded Clauses Operator Movements in Embedded Clauses](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2023/01/urogdi-aspect-ratio-200-200.jpg)
Operator Movements in Embedded Clauses
![Magyar főnévi alaktani jelenségek analógiás megközelítésben Magyar főnévi alaktani jelenségek analógiás megközelítésben](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/10/rungvedes-003-aspect-ratio-200-200.jpg)
Magyar főnévi alaktani jelenségek analógiás megközelítésben
![A Linguistic Agreement Mapping-System Model A Linguistic Agreement Mapping-System Model](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/10/drienko-aspect-ratio-200-200.jpg)
A Linguistic Agreement Mapping-System Model
![Mondatfeldolgozás magyar agrammatikus afáziásoknál Mondatfeldolgozás magyar agrammatikus afáziásoknál](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/11/meva-aspect-ratio-200-200.jpg)
Mondatfeldolgozás magyar agrammatikus afáziásoknál
![The Phonetics-Phonology Interface (Allophony, Assimilation and Phonotactics) The Phonetics-Phonology Interface (Allophony, Assimilation and Phonotactics)](https://nytud.hu/wp-content/uploads/2022/11/kissz-aspect-ratio-200-200.jpg)